Η εκπαίδευση και η ειδική επαγγελματική κατάρτιση είναι μια από τις βασικές μέριμνες της διεπιστημονικής ομάδας που εργάζεται πάνω στην αυτονόμηση των ατόμων με νοητική στέρηση. Ο διευθυντής, Ιωάννης Μπίστας, αναφέρεται στο στοιχείο εκείνο που κάνει τη Μαργαρίτα να διαφέρει από άλλες αντίστοιχες δομές. «Ασχολούμαστε με ένα κομμάτι που ξεχνάμε στην Ελλάδα, τα δικαιώματα των ανθρώπων με νοητική στέρηση.Είναι μια κατηγορία ατόμων που έχει συνηθίσει να εκπροσωπείται από άλλους, γεγονός που προσπαθούμε να αλλάξουμε προκειμένου να έχουν λόγο οι ίδιοι για τη ζωή τους.
Παρατηρούμε πως νιώθουν την ανάγκη να εργαστούν και να μείνουν μόνοι τους, επιθυμίες που συχνά ματαιώνονται από την στάση της οικογένειας και του κοινωνικού περίγυρου. Δημιουργούμε λοιπόν ένα προφίλ του μελλοντικού εργαζόμενου σκιαγραφόντας τα ενδιαφέροντα και τις επιθυμίες του καθώς είναι σημαντικό να του αρέσει η δουλειά που θα του βρούμε.
Στην ίδια λογική, πριν από δύο χρόνια εγκαινιάσαμε ένα πρόγραμμα υποστηριζόμενης διαβίωσης χρησιμοποιώντας ένα διαμέρισμα εντός του κοινωνικού ιστού. Το εγχείρημα μέχρι στιγμής έχει αξιολογηθεί με επιτυχία μειώνοντας την ανησυχία πολλών γονέων που αφορά την επιβίωση των παιδιών τους όταν εκείνοι δεν θα βρίσκονται πλέον εν ζωή. Δικό μας όραμα είναι να απαντάμε σε πραγματικές ανάγκες».
Η φοίτηση μπορεί να ξεκινήσει από τα 14 έως τα 25, διαρκεί πέντε έτη ενώ όσοι σπουδαστές επιθυμούν – εφόσον υπάρχουν ανοιχτές θέσεις- μπορούν με το πέρας της φοίτησης τους να μεταβούν στο τμήμα επαγγελματικής απασχόλησης ενηλίκων και να αναζητήσουν την τύχη τους στην αγορά εργασίας έχοντας πίσω τους την στήριξη του εργαστηρίου που αναλαμβάνει την εύρεση ενδιαφερόμενου εργοδότη, την πρακτική τους άσκηση σε πραγματικές συνθήκες, την επίβλεψη της εργασιακής τους πορείας και την επανεκπαίδευσή τους σε περίπτωση που αλλάξουν αρμοδιότητες ή μείνουν άνεργοι.
«Αυτά τα παιδιά μπορεί να έχουν βρεθεί πριν σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα με το οποίο δε μπορούν να συμβαδίσουν. Στο μεταξύ οι γονείς καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη από τη στιγμή που τα ταμεία δικαιολογούν ελάχιστα, ενώ ταυτόχρονα ταλαιπωρούνται γιατί δε λαμβάνουν έγκυρα την απαραίτητη διάγνωση για το παιδί τους προκειμένου να το εντάξουν στο κατάλληλο πρώτο στάδιο παρέμβασης. Ερχόμενοι εδώ παρατηρούν πως τα παιδιά τους προοδεύουν. Εμείς με τη σειρά μας παρατηρούμε να νιώθουν ισοτιμία και ασφάλεια με αποτέλεσμα να δημιουργούνται παρέες που πίνουν τακτικά καφέ τα Σαββατοκύριακα, γεγονός στο οποίο συμβάλλουν προγράμματα όπως είναι η εκμάθηση κυκλοφοριακής αγωγής», επισημαίνει η κοινωνική λειτουργός Χάρις Κωστάκη
Ο διευθυντής και η κοινωνική λειτουργός μιλούν με ζήλο για μια εκπαίδευση, δια βίου μάθηση, απασχόληση και ένα σκαλί για την έξοδο στην αγορά εργασίας των σπουδαστών που συμμετέχουν σε εβδομαδιαίες συνελεύσεις και εκλέγουν τη δική τους επιτροπή εκπροσώπων λαμβάνοντας αποφάσεις για τον χώρο εντός του οποίου δραστηριοποιούνται καθημερινά.
Πηγή:www.popaganda.gr
Όλο το άρθρο στο http://popaganda.gr/ergastiri-eidikis-agogis-margarita/
Γράψτε ένα σχόλιο